2 dagar kvar av äventyret. Galet overkligt!

Sista dagen på koh samui, innan det är dags att packa väskan för sista gången och bege mig mot Bangkok tidigt imorgon bitti.
Igår lyckades jag ta mig til big buddah ( ett 15 m högt monument över buddah) stranden var dock inte så fin som jag hoppats på, så jag tog mig tillbaka till chaweng beach och spenderade dagen på stranden här.
Jag vet inte alls vad jag ska göra i Bangkok imorgon, men antar att jag lämnar flygplatsen och tar mig in till stan. Landar ju 07.30 på morgonen, och planet mot Arlanda lyfter inte för ens klockan 01.10…

Spicy

Jag har tagit det väldigt lungt idag ,. Igår kväll kom första skyfallet , och när jag vaknade så var det fortfarande mulet ute . Eftermiddagen hade dock sol med sig och jag tog det lungt i skuggan.
På kvällen gick jag till en lokal thai marknad och åt middag. Jag kunde se Thailändarna skratta bakom ryggen på mig 😉 när jag satt och svettades, efter att ha beställt en ” mild ” soppa… Gott var det iallafall, trots förlorandet av lika mycket vätska som jag hällde i mig.

Efter det gick jag på shopping jakt, hittade det jag var ute efter! Och gjorde två riktigt bra inköp.
Imorgon är planen att se lite mer av ön, tänkte försöka ta mig från chaweng beach, till big buddah beach någon mil här ifrån. Och som namnet antyder tror jag att det finns en stor staty av buddah där.

Även 4 dagar kvar imorgon, svart att förstå.
Kramar

Inte en droppe regn än så länge. Jag håller tummarna p att det fortsätter så!

FREDAG 2 JULI;
Fritt wifi på rummet gör att jag kan uppdatera lite mer än vad jag gjort de senaste veckorna…
Solen hade gått och gömt sig när jag vaknade imorse, men efter en promenad åt fel håll och en uppslagen storttå så hittade jag den på stranden. Det har varit otroligt varmt både i luft och vatten idag! Och jag har inte sett en droppe regn än så länge… Hoppas på att regnperioden håller sig torr den här veckan:)
På eftermiddagen tyckte jag att min backpacker rygg förtjänade lite belöning , och under 50 lappen fick jag en thai massage på 1 timme. Hon påpekade att mina fötter såg rätt slitna ut, något som jag håller med om efter 8 månader i flipflop…men det löser jag med en pedikyr nästa vecka innan jag åker hem.

Ikväll så ska jag möta upp med en svensk tjej som jag träffade på nya Zeeland. middag står på planeringen,och det passar mig alldeles utmärkt! för nu börjar jag bli hungrig.

LÖRDAG 3 JULI;
Solen har varit framme tillräckligt länge idag för att jag skulle hinna med lite solning, och sedan placera mig under en palm I skuggan. Ikväll står det pannkakor på menyn, och jag ska försöka hitta en marknad någonstans längs shopping stråket.

6 dagar kvar.

Semester

Efter 16 timmars restid så har jag äntligen nått mitt mål. Koh samui. Resan hit gick lättare än jag förväntat mig, och det ända som störde mig ordentligt på 9 h flighten var mannen framför mig. han hade bästämt sig för att luta sin stol så långt bak, att han nästan satt i knät på mig under hela resan! Planet mellan Bangkok och Koh Samui var det minsta plan jag sett, jag tvivlade länge på att det verkligen skulle orka lyfta…Men vi överlevde

Om en vecka är jag tillbaka på Bangkok flygplats och väntar på nästa 10 h flight, hem… men tills dess hoppas jag att den 30 gradiga värmen håller i sig, och att solen står på min sida 🙂

Nu är det dags att sova bort en liten jet lag

Bye Australia, Det har varit 8 underbara manader

Nu har snart min sista dag i Australien tagit slut. Om fyra timmar och en kort natt sa sitter jag pa en buss pavag till flygplatsen, och klockan 4 inatt svensk tid sa sitter jag pa ett plan pavag till thailand. Men jag kanner mig ratt redo, har sett det jag vill se, och gjort det jag velat gora. Vaskan ar packad och det finns inte mycket mer att gora ikvall.

Det ar inte svart att bli nostalgisk och se tillbaka pa de 8 manaderna som har gatt, jag kan knappt forsta det sjalv. Men om 2 dagar har jag faktiskt inte varit hemma pa ca 245 dagar…
Jag har upplevt sa mycket,traffat sa manga nya manniskor, och fatt minnen och vanner for livet!
Jag har bott brevid bondi beach, jobbat 2 manader i Sydney, hoppat fallskarm over en glacier pa Nya Zeeland, slangt mig utfor ett stup, firat nyarsafton i plusgrader och kort pa vanster sida!

Nu ar det dags for 9 dagar i Thailand, sedan ar aventyret slut…for den har gangen 🙂

Om 10 dagar ses vi igen

overraskningen ni har vantat pa

Jag ber om ursakt for valdig dalig uppdatering den senaste manaden. Men jag har haft en bra anledning ! efter en manad med mcdonalds internet gav man tillslut upp med att forsoka uppdatera bloggen, det gick helt enkelt for segt. Nu ar jag iallafall tillbaka i civilisationen, the big town, staden med stort S, Sydney.

Vi alskar det bada tva, folk pa gatorna, kvallsoppna butiker, folk pa gatorna, slippa trangas i en 120 cm sang i backluckan pa en bil, folk pa gatorna, kunna laga mat pa flera gaspannor an 1, folk pa gatorna, (namde jag att vi inte sitter helt ensamma ute i en skog nagonstans).
Trots allt som vart mindre bra med att bo i en campervan, sa slar det bra det daliga med hastlangder! Vi har sett solnedgangar, soluppgangar, statt pa ode strander, sett hur manga stader som helst, traffat gunilla och hennes familj, traffat trevliga manniskor och haft en bra manad pa ostkusten.

Nu till overraskningen : Jag kommer hem lite tidigare an vad det var planerat ! Den 9 juli landar jag pa Arlanda igen.
Om 5 natter sa flyger jag till Bangkok och sedan tar jag mig vidare till koh samui for att ta det lungt i nagra dagar 🙂 Bara sola (om det inte regnar vill saga) ata gott och ha det bra i 9 dagar.
Sedan ses vi igen 🙂 (jag vill ha vegetarisk lasagne med kladdkaka till efetrratt den 9 juli mamma och pappa) och vanlig youghurt 🙂

Australiensisk vinter

Bilduppdatering.
Jag mar bra, har hunnit med mycket de senaste veckorna. Just nu befinner vi oss i Brisbane och halsar pa ”coop gunilla” som flyttade till Australien med sin familj for nagra ar sedan.
Surfers paradise imorgon .

Kram

The greatest mistake you can make in life is to continually fear you will make one

Detta bildspel kräver JavaScript.

jag lyckades bara fa upp 2 av bilderna. Vi ska se till att forminska alla bilderna sa att det gar enklare nasta gang. Nu aker vi ut till fraser island under 3 dagar. Hors efter helgen.

23 days left

Den senate veckan har gatt valdigt fort. Vi har hunnit med att kora nastan 100 mil, och lite vilse. Vi har sovit pa rastplatser,campingar och strander. Vi har hunnit med 2 stycken underbara seglingsdagar pa havet, med magnifikt bra vader. Veckan som vantar kommer antagligen bjuda pa lika mycket upplevelser, vi ska ut och campa pa en stor sand o (fraiser island) och forhoppningsvis sa kommer vi ner till brisbane om en vecka.
Jag har 23 dagar kvar i Australien, och det borjar kannas lite vemodigt att lamna landet. jag trivs valdigt bra nar jag tanker efter, med kulturen och manniskorna. Jag ser dock fram emot Thailand, och sedan landar jag i sverige igen…Jag kan inte forsta att jag snart ar hemma igen.

Bilderna vill inte uppladdas, sa jag later er hallas annu en dag.

sol, vind och vatten

En snabb uppdatering;

Seglingen var helt underbar. Vi har haft jatte fint vader, fatt god mat och traffat trevliga manniskor. Massor med bilder har tagits men pga tidsbrist just nu, sa kommer forhoppningsvis bilder och mer text imorgon.
Nu beger vi oss ner i landet och hinner forhoppningsvis kora nagra timmar innan morkret kommer.